D 2020

Use of Apple iPad in Education in Primary Schools in the Czech Republic

KUNEŠ, Michal, Martin DOSEDLA, Jiří HRBÁČEK and Karel PICKA

Basic information

Original name

Use of Apple iPad in Education in Primary Schools in the Czech Republic

Authors

KUNEŠ, Michal (203 Czech Republic), Martin DOSEDLA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Karel PICKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Danvers, ICETA 2020 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, p. 370-375, 6 pp. 2020

Publisher

IEEE

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/20:00117971

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-0-7381-2366-0

Keywords (in Czech)

vzdělávání; tablety; školy

Keywords in English

education; tablets; school

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 15/4/2021 13:26, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

This study focuses on the use of Apple iPads in lessons in primary schools in the Czech Republic. Despite the fact that in Western countries, both the manner and the efficiency of the use of iPads in various educational stages are already being researched, there are no such studies thin the context of the Czech Republic. In this regard, this study provides yet unpublished and innovative findings.

In Czech

Tato studie se zaměřuje na používání Apple iPadů při výuce na základních školách v České republice. Navzdory skutečnosti, že v západních zemích je již zkoumán způsob a efektivita používání iPadů v různých vzdělávacích fázích, v kontextu České republiky takové studie neexistují. V tomto ohledu tato studie poskytuje dosud nepublikovaná a inovativní zjištění.