MAZÁČOVÁ, Pavlína. Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání. In Sborník z 28. ročníku konference Knihovny současnosti 2020, konané ve dnech 2.–4. listopadu on-line. Praha: Sdružení knihoven ČR, 2020, s. 78-88. ISBN 978-80-86249-91-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání
Název anglicky How to prepare librarians and teachers for changes in education
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Vydání Praha, Sborník z 28. ročníku konference Knihovny současnosti 2020, konané ve dnech 2.–4. listopadu on-line, od s. 78-88, 11 s. 2020.
Nakladatel Sdružení knihoven ČR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-86249-91-9
Klíčová slova česky informační gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci
Klíčová slova anglicky information literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 26. 4. 2021 23:21.
Anotace
Nároky informační společnosti formují také v oblasti vzdělávání žáků potřebu nových kompetencí a gramotností. Jejich rozvíjení se stále více děje mimo tradiční školní prostředí, například při neformálním vzdělávání v knihovně a nebo informálním učení. Jak může fungovat společenství praxe učících knihovníků a učitelů, které podporuje celoživotní vzdělávání žáků ve shodě s aktuální Strategií vzdělávání 2030+ a digitálními kompetenčními rámci?
Anotace anglicky
The demands of the information society also shape the need for new competencies and literacy in the field of pupil education. Their development is increasingly taking place outside the traditional school environment, for example in non-formal library education or informal learning. How can a community of teaching librarians and teachers that support pupils' lifelong learning work in line with the current 2030+ Education Strategy and digital competence frameworks?
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:35