2020
Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání
Název anglicky
How to prepare librarians and teachers for changes in education
Autoři
Vydání
Praha, Sborník z 28. ročníku konference Knihovny současnosti 2020, konané ve dnech 2.–4. listopadu on-line, od s. 78-88, 11 s. 2020
Nakladatel
Sdružení knihoven ČR
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-86249-91-9
Klíčová slova česky
informační gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci
Klíčová slova anglicky
information literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils
Změněno: 26. 4. 2021 23:21, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Nároky informační společnosti formují také v oblasti vzdělávání žáků potřebu nových kompetencí a gramotností. Jejich rozvíjení se stále více děje mimo tradiční školní prostředí, například při neformálním vzdělávání v knihovně a nebo informálním učení. Jak může fungovat společenství praxe učících knihovníků a učitelů, které podporuje celoživotní vzdělávání žáků ve shodě s aktuální Strategií vzdělávání 2030+ a digitálními kompetenčními rámci?
Anglicky
The demands of the information society also shape the need for new competencies and literacy in the field of pupil education. Their development is increasingly taking place outside the traditional school environment, for example in non-formal library education or informal learning. How can a community of teaching librarians and teachers that support pupils' lifelong learning work in line with the current 2030+ Education Strategy and digital competence frameworks?