d 2020

Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání

Název anglicky

How to prepare librarians and teachers for changes in education

Vydání

Praha, Sborník z 28. ročníku konference Knihovny současnosti 2020, konané ve dnech 2.–4. listopadu on-line, od s. 78-88, 11 s. 2020

Nakladatel

Sdružení knihoven ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-86249-91-9

Klíčová slova česky

informační gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci

Klíčová slova anglicky

information literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils
Změněno: 26. 4. 2021 23:21, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Nároky informační společnosti formují také v oblasti vzdělávání žáků potřebu nových kompetencí a gramotností. Jejich rozvíjení se stále více děje mimo tradiční školní prostředí, například při neformálním vzdělávání v knihovně a nebo informálním učení. Jak může fungovat společenství praxe učících knihovníků a učitelů, které podporuje celoživotní vzdělávání žáků ve shodě s aktuální Strategií vzdělávání 2030+ a digitálními kompetenčními rámci?

Anglicky

The demands of the information society also shape the need for new competencies and literacy in the field of pupil education. Their development is increasingly taking place outside the traditional school environment, for example in non-formal library education or informal learning. How can a community of teaching librarians and teachers that support pupils' lifelong learning work in line with the current 2030+ Education Strategy and digital competence frameworks?