d 2020

Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání

Name (in English)

How to prepare librarians and teachers for changes in education

Edition

Praha, Sborník z 28. ročníku konference Knihovny současnosti 2020, konané ve dnech 2.–4. listopadu on-line, p. 78-88, 11 pp. 2020

Publisher

Sdružení knihoven ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-86249-91-9

Keywords (in Czech)

informační gramotnost; učitel; učící knihovník; kompetenční učení; žáci

Keywords in English

information literacy; teacher; teaching librarian; competence learning; Pupils
Změněno: 26/4/2021 23:21, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Nároky informační společnosti formují také v oblasti vzdělávání žáků potřebu nových kompetencí a gramotností. Jejich rozvíjení se stále více děje mimo tradiční školní prostředí, například při neformálním vzdělávání v knihovně a nebo informálním učení. Jak může fungovat společenství praxe učících knihovníků a učitelů, které podporuje celoživotní vzdělávání žáků ve shodě s aktuální Strategií vzdělávání 2030+ a digitálními kompetenčními rámci?

In English

The demands of the information society also shape the need for new competencies and literacy in the field of pupil education. Their development is increasingly taking place outside the traditional school environment, for example in non-formal library education or informal learning. How can a community of teaching librarians and teachers that support pupils' lifelong learning work in line with the current 2030+ Education Strategy and digital competence frameworks?