MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků. Online. In Cenigová, Rozália. Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia. Bratislava: Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave, 2020, s. 60-66. ISBN 978-80-972668-7-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků
Název anglicky Activating approaches in the development of reading and information literacy of students
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bratislava, Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia, od s. 60-66, 7 s. 2020.
Nakladatel Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00117976
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-972668-7-5
Klíčová slova česky informační vzdělávání; informační gramotnost; čtenářská gramotnost; lapbook; žák; aktivizující metody výuky
Klíčová slova anglicky information education; information literacy; reading literacy; lapbook; disciple; activating teaching methods
Štítky aktivizující metody výuky, informační gramotnost, lapbook, rivok, učící knihovník, čtenářská gramotnost
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 20. 4. 2021 11:29.
Anotace
Příspěvek představuje didaktickou práci učícího knihovníka nebo učitele v rychle se měnící informační společnosti. Krátce shrnuje důležité a aktuální dění v oblasti informačního vzdělávání v knihovnách. Stěžejní částí je pak pojednání o organizérech informací a především o metodě lapbook. Tyto aktivizující přístupy rozvíjejí čtení s porozuměním a schopnost pracovat s informacemi u žáků od 1. stupně až po střední školu.
Anotace anglicky
The paper presents the didactic work of a teaching librarian or teacher in a rapidly changing information society. It briefly summarizes important and current events in the field of information education in libraries. The main part is a discussion of the organizers of information and especially the lapbook method. These activating approaches develop reading comprehension and the ability to work with information in students from primary school to secondary school.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 07:56