MAZÁČOVÁ, Pavlína. Význam společenství praxe učitelů SOŠ a SOU, knihovníků a akademiků při rozvoji gramotností a kompetencí žáků (The importance of the community of secondary school teachers, librarians and academics in the development of literacy and competencies of pupils). In Národní pedagogický institut – Aktivity a náměty IKAP pro oblast Čtenářská a matematická gramotnost se zohledněním specifik SOŠ a SOU. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam společenství praxe učitelů SOŠ a SOU, knihovníků a akademiků při rozvoji gramotností a kompetencí žáků
Name (in English) The importance of the community of secondary school teachers, librarians and academics in the development of literacy and competencies of pupils
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Národní pedagogický institut – Aktivity a náměty IKAP pro oblast Čtenářská a matematická gramotnost se zohledněním specifik SOŠ a SOU, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) gramotnost; kompetence; žák střední školy; učící knihovník; učitel; společenství praxe
Keywords in English literacy; competence; high school student; teaching librarian; teacher; community practice
Tags community of practice, competence, information education, teacher, teaching librarian
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 25/1/2021 13:57.
Abstract
Příspěvek ve formě webináře tematicky reflektuje potřebu funkčního společenství praxe při rozvoji informační gramotnosti a kompetenčního učení žáků na střední škole. Tematicky je zaměřena na výzkumné i aplikační aktivity v informačním vzdělávání a na spolupráci učitelů a učících knihovníků.
Abstract (in English)
The paper in the form of a webinar thematically reflects the need for a functional community of practice in the development of information literacy and competence learning of high school students. It is thematically focused on research and application activities in information education and on the cooperation of teachers and teaching librarians.
Links
MUNI/A/1301/2019, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Acronym: DISRI 2020)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/5/2024 18:05