J 2020

The role of Quizlet in learning business vocabulary

VÁCLAVÍK, Ladislav

Základní údaje

Originální název

The role of Quizlet in learning business vocabulary

Název česky

Úloha Quizletu při osvojování slovní zásoby v obchodní angličtině

Autoři

VÁCLAVÍK, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

CASALC Review, Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, 1804-9435

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/20:00118060

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

kontext; kartičky; ICT; překlad; osvojování slovní zásoby

Klíčová slova anglicky

context; flashcards; ICT; translation; vocabulary acquisition

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 8. 2021 09:40, Mgr. Ladislav Václavík, Ph.D.

Anotace

V originále

The article describes an experiment conducted in three ESP classes of Business English at the Faculty of Business and Administration of Masaryk University, Czech Republic. In two of the classes, the use of Quizlet was promoted both in class and out of class throughout the term. The learners in the remaining class, the control group, did not use Quizlet. Learners in different groups were asked to study carefully chosen sets of twenty English-Czech word pairs, using either Quizlet or classic, paper-based lists. In one of the Quizlet sets, the meaning of the words was illustrated using context clues. A series of two translation tests then gauged the students’ active and passive knowledge of the word meanings. The experiment was designed to determine if, and to what degree, Quizlet helps learners acquire vocabulary more efficiently, and to help us investigate the role of context in learning vocabulary. The present article describes and discusses the results of the experiment, which illuminate how students perceive Quizlet in terms of effectiveness and user-friendliness.

Česky

Článek popisuje experiment provedený ve třech skupinách studentů obchodní angličtiny na Ekonomicko-správní fakultě MU. Ve dvou třídách se po celý semestr propagovalo používání Quizletu jak ve třídě, tak mimo třídu. Žáci ve zbývající třídě, kontrolní skupině, Quizlet nepoužívali. Studenti v různých skupinách byli požádáni, aby studovali pečlivě vybrané sady dvaceti anglicko-českých slovních párů, a to buď pomocí kvízového, nebo klasického papírového seznamu. V jedné z Quizletových sad byl význam slov ilustrován pomocí kontextových vodítek. Série dvou překladových testů poté měřila aktivní a pasivní znalost významů slov. Experiment byl navržen tak, aby určil, zda a do jaké míry pomáhá Quizlet studentům při osvojování slovní zásoby. Současně měl zkoumat roli kontextu při učení slovní zásoby. Článek popisuje a diskutuje výsledky experimentu, které ozřejmují, jak studenti vnímají Quizlet z hlediska efektivity a uživatelské přívětivosti.