NERUŠILOVÁ, Terezie. L’enseignement de la production orale en ligne : revue de littérature. Romanistica Comeniana. Bratislava: Katedra romanistika FF UK v Bratislavě, 2020, roč. 3., č. 2, s. 50-62. ISSN 2585-8483.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název L’enseignement de la production orale en ligne : revue de littérature
Název česky Výuka řečové dovednosti mluvení online - přehledová studie
Název anglicky Teaching the speaking skill online: literature review
Autoři NERUŠILOVÁ, Terezie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Romanistica Comeniana, Bratislava, Katedra romanistika FF UK v Bratislavě, 2020, 2585-8483.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Časopis vydávaný Katedrou romanistiky Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě: https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/katedra-romanistiky/vedecky-casopis-romanistica-comeniana/
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00118140
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky řečová dovednost mluvení; ICT; nové technologie; výuka francouzštiny
Klíčová slova anglicky speaking skill; ICT; new technologies; teaching French as a foreign language
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 10. 3. 2021 15:32.
Anotace
La recherche présentée dans cet article vise a cartographier l'état actuel de la recherche liée a l'utilisation des TICE dans l'enseignement de la production orale en langues étrangeres. Elle est basée sur neuf études internationales qui montrent de quelle maniere les outils technologiques asynchrones peuvent etre utilisés pour améliorer les compétences orales des apprenants, tout en soulignant l’influence positive des TICE sur la motivation des étudiants ainsi que l’importance du retour fourni aux étudiants. L'objectif de l'article est de servir de base a la recherche doctorale sur l'utilisation des TICE dans l'enseignement de la production orale du français au niveau débutant.
Anotace česky
Cílem přehledové studie je zmapovat současný stav výzkumu spojeného s využíváním nových technologií ve výuce řečové dovednosti mluvení v cizím jazyce. V článku je představeno devět mezinárodních studií, které ukazují, jakými způsoby lze používat asynchronní online nástroje ke zlepšení mluvení studentů. Zvláštní důraz je ve zkoumaných studiích kladen jednak na pozitivní vliv technologií na motivaci studentů a také na zdůraznění důležitosti zpětné vazby. Tato přehledová studie slouží jako základna pro doktorský výzkum věnující se využívání ICT nástrojů pro zlepšení řečové dovednosti mluvení u začínajících studentů francouzského jazyka.
Anotace anglicky
The research presented in this article aims to map out the current state of research connected with the use of ICT in foreign language teaching of speaking skills. It is based on nine international studies showing in which ways the online tools can be asynchronously used to improve learners’ speaking skills, emphasizing the positive influence of ICT on students’ motivation and the importance of providing feedback to students. The aim of the review is to serve as a basis for doctoral research on using ICT tools with beginner learners of French language to improve their speaking skills.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUNázev: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:23