2020
Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu
ŠTĚRBA, RadimZákladní údaje
Originální název
Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu
Název česky
Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu
Název anglicky
Machines versus humans—themes of the relationship between man and artificial intelligence in the school curriculum
Autoři
ŠTĚRBA, Radim (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 100 let R.U.R. Sborník z konference na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, 11. září 2019, od s. 79-88, 10 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/20:00118162
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9687-5
Klíčová slova česky
umělá inteligence; školní výuka; beletrie; kurikulum; filosofické myšlení;
Klíčová slova anglicky
artificial intelligence; school teaching; fiction; curriculum; philosophical thinking.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2021 11:17, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě výzkumu kurikula a metody obsahové analýzy klasické beletrie, díla Karla Čapka, Philipa K. Dicka a Isaaca Asimova, prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula a navrhuje případná metodická uchopení využitelná ve školní třídě.
Anglicky
The paper maps the possibilities of including the topic "artificial intelligence versus man" in school teaching. Based on the research of the curriculum and the method of content analysis of classical fiction, the work of Karel Čapek, Philip K. Dick and Isaac Asimov, it presents possible projections of this topic into the school curriculum and suggests possible methodological grips usable in the classroom.