D 2020

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

ŠTĚRBA, Radim

Základní údaje

Originální název

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

Název česky

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

Název anglicky

Machines versus humans—themes of the relationship between man and artificial intelligence in the school curriculum

Autoři

ŠTĚRBA, Radim (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 100 let R.U.R. Sborník z konference na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, 11. září 2019, od s. 79-88, 10 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00118162

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9687-5

Klíčová slova česky

umělá inteligence; školní výuka; beletrie; kurikulum; filosofické myšlení;

Klíčová slova anglicky

artificial intelligence; school teaching; fiction; curriculum; philosophical thinking.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2021 11:17, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě výzkumu kurikula a metody obsahové analýzy klasické beletrie, díla Karla Čapka, Philipa K. Dicka a Isaaca Asimova, prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula a navrhuje případná metodická uchopení využitelná ve školní třídě.

Anglicky

The paper maps the possibilities of including the topic "artificial intelligence versus man" in school teaching. Based on the research of the curriculum and the method of content analysis of classical fiction, the work of Karel Čapek, Philip K. Dick and Isaac Asimov, it presents possible projections of this topic into the school curriculum and suggests possible methodological grips usable in the classroom.