MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace jako nová kompetence ve výuce cizích jazyků. Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2019, roč. 63, č. 3, s. 3-13. ISSN 1210-0811.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace jako nová kompetence ve výuce cizích jazyků
Název česky (Ne) Ztraceno v překladu: Mediace jako nová kompetence ve výuce cizích jazyků
Název anglicky (Not) Lost in Translation: Mediation as a New Competence in Foreign Language Teaching
Autoři MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Cizí jazyky, Praha, Univerzita Karlova, 2019, 1210-0811.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00121132
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mediace; komunikační kompetence; interkulturní komunikační kompetence; SERRJ; výuka cizích jazyků; učení se cizím jazykům
Klíčová slova anglicky mediation; communicative competence; intercultural communicative competence; CEFR; foreign language teaching; foreign language learning
Štítky communicative competence, didactics of foreign language, foreign language teaching, mediation, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 1. 2. 2022 16:06.
Anotace
Mediace či zprostředkování komunikace v cizím jazyce je v současné době chápana jako čtvrtá jazyková činnost vedle recepce, produkce a interakce. Ačkoliv je zakotvená ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky (SERRJ) již od roku 2001, je jí v tuzemsku věnována pozornost prozatím jen okrajově. Z vydání Dodatku k SERRJ v roce 2018 je patrné, že toto téma patří mezi priority současného jazykového vzdělávání. Cílem předloženého příspěvku je mediaci vymezit, podnítit zájem odborné veřejnosti o toto téma a v neposlední řadě tak přispět k inovaci metodických postupů ve výuce cizích jazyků.
Anotace anglicky
Mediation of communication or mediation in a foreign language is currently understood as the fifth language skill or fourth language activity in addition to reception, production and interaction. Although curricularly embedded in CEFR, it does not receive sufficient attention in the Czech Republic. The aim of the present contribution is to stimulate the interest of professionals on this issue and to contribute to the innovation of the foreign language teaching methodology.
VytisknoutZobrazeno: 19. 5. 2024 08:19