POJSLOVÁ, Blanka. Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES. In Doktorandská konference studentů PdF. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES
Název česky Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES
Název anglicky Evaluation of feedback on EFL writing quality using TAALES
Autoři POJSLOVÁ, Blanka.
Vydání Doktorandská konference studentů PdF, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky cizojazyčné psaní; zpětná vazba; žákovský korpus; lexikální propracovanost
Klíčová slova anglicky EFL writing; feedback; learner corpora; lexical sophistication
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 5. 2021 14:41.
Anotace
Cílem studie bylo posoudit vliv intervence v podobě dvou zpětnovazebných strategií na lexikální propracovanost cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES. Účastníci studie (65) byli pokročilí uživatelé angličtiny jako cizího jazyka, kteří byli rozděleni do dvou porovnávaných skupin. První skupina obdržela ke svému textu opakovanou zpětnou vazbu výhradně od učitele, zatímco druhá skupina obdržela kombinovanou zpětnou vazbu nejdříve od tří vrstevníků a pak od učitele. Výsledky studie zkoumající změny v lexikální propracovanosti jako aspektu kvality cizojazyčného psaní mezi pretestem a posttestem ukázaly, že obě zpětnovazebné strategie přispěly ke statisticky významnému zlepšení v kvalitě písemné produkce z hlediska lexikální propracovanosti v obou skupinách, ale v písemné produkci obou skupin nebyl po realizaci intervence významný rozdíl.
Anotace anglicky
The current study examines the efficacy of two different modes of feedback on lexical sophistication of EFL writing quality using a corpus linguistic tools TAALES. The participants of the study were 65 advanced EFL learners who were divided into two comparison groups. The first group (teacher group) was provided with multiple-draft teacher-only feedback while the other one (peer group) was given combined peer- teacher feedback on their multiple-draft writings. The study investigates the changes in lexical sophistication as an aspect of writing quality between pre-test and post-test learner corpora collected in the teacher and peer group together with comparing the differences between both groups. The results indicate that students in both groups used significantly more sophisticated words in their post-test writings but with no significant difference between the comparison groups.
Návaznosti
MUNI/A/0925/2019, interní kód MUNázev: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 17:13