k 2020

Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES

POJSLOVÁ, Blanka

Základní údaje

Originální název

Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES

Název česky

Posouzení vlivu zpětné vazby na kvalitu cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES

Název anglicky

Evaluation of feedback on EFL writing quality using TAALES

Vydání

Doktorandská konference studentů PdF, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

cizojazyčné psaní; zpětná vazba; žákovský korpus; lexikální propracovanost

Klíčová slova anglicky

EFL writing; feedback; learner corpora; lexical sophistication
Změněno: 4. 5. 2021 14:41, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Cílem studie bylo posoudit vliv intervence v podobě dvou zpětnovazebných strategií na lexikální propracovanost cizojazyčného psaní pomocí nástroje na automatickou analýzu přirozeného jazyka TAALES. Účastníci studie (65) byli pokročilí uživatelé angličtiny jako cizího jazyka, kteří byli rozděleni do dvou porovnávaných skupin. První skupina obdržela ke svému textu opakovanou zpětnou vazbu výhradně od učitele, zatímco druhá skupina obdržela kombinovanou zpětnou vazbu nejdříve od tří vrstevníků a pak od učitele. Výsledky studie zkoumající změny v lexikální propracovanosti jako aspektu kvality cizojazyčného psaní mezi pretestem a posttestem ukázaly, že obě zpětnovazebné strategie přispěly ke statisticky významnému zlepšení v kvalitě písemné produkce z hlediska lexikální propracovanosti v obou skupinách, ale v písemné produkci obou skupin nebyl po realizaci intervence významný rozdíl.

Anglicky

The current study examines the efficacy of two different modes of feedback on lexical sophistication of EFL writing quality using a corpus linguistic tools TAALES. The participants of the study were 65 advanced EFL learners who were divided into two comparison groups. The first group (teacher group) was provided with multiple-draft teacher-only feedback while the other one (peer group) was given combined peer- teacher feedback on their multiple-draft writings. The study investigates the changes in lexical sophistication as an aspect of writing quality between pre-test and post-test learner corpora collected in the teacher and peer group together with comparing the differences between both groups. The results indicate that students in both groups used significantly more sophisticated words in their post-test writings but with no significant difference between the comparison groups.

Návaznosti

MUNI/A/0925/2019, interní kód MU
Název: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (Akronym: AKTEV IX)
Investor: Masarykova univerzita, Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty