KORYČÁNKOVÁ, Simona. Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov). Online. In Simona Koryčánková, Anastasija Sokolova. Current issues of the Russian language teaching XIV. 1st electronic edition. Brno: Brno: Masaryk University Press, 2020, s. 39-45. ISBN 978-80-210-9781-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)
Autoři KORYČÁNKOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1st electronic edition. Brno, Current issues of the Russian language teaching XIV, od s. 39-45, 7 s. 2020.
Nakladatel Brno: Masaryk University Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00118213
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9781-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-5
UT WoS 000698977300005
Klíčová slova anglicky analysis; poetry perception; images of sight; hearing; smell; taste; vocabulary; poetics words
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 11. 2021 09:13.
Anotace
The author of the article aims to introduce Russian poetic texts into the teaching of Czech students on B1 level. The chosen teaching methodology is based on motivating the students with the use of Czech symbolist poetry by O. Březina and a subsequent analysis of a poem by V. S. Solovyov. Work with the poetry of both authors focuses on perceptual lexicon, which plays key role in uncovering the meaning of a symbolist text. Students can thus gain knowledge of polysemous words and their different author’s connotations in an enticing and creative way. This enhances not only their knowledge of the content and language, but also of the aesthetic component related to the main function of an artistic text.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:35