SEDLÁKOVÁ, Markéta, Viktoriia OPANASENKO a Oksana MITRAKOVA. Global Competences in Education. In Cooperation among young scientists as a perspective for the development of the university environment. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Global Competences in Education
Název česky Globální kompetence ve vzdělávání
Autoři SEDLÁKOVÁ, Markéta, Viktoriia OPANASENKO a Oksana MITRAKOVA.
Vydání Cooperation among young scientists as a perspective for the development of the university environment, 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Globální kompetence; studenti učitelství; kurikulum; Česká republika.
Klíčová slova anglicky Global competences; teacher students; curriculum, Czech Republic.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 11. 4. 2021 21:52.
Anotace
Global competences are essential for a cosmopolitan world that is no more separated into national unity. The cosmopolitanism theory suggested four prominent roles in education: reflexivity, intercultural dialogue, hospitality, and transaction of perspectives (Spector, 2014). This study focuses on defining global competencies through the attitude of student teachers and professional teachers at pedagogical faculties or universities. Global competences play an important role in teacher preparation. The results show the perception and implementation of global competences in students teachers' curriculum in the Czech Republic and Ukraine.
Anotace česky
Globální kompetence jsou základními kompetencemi v současném kosmopolistním světe, který už není organizovaný podle nacionálních rámců. Teorie kosmopolitanismu navrhuje čtyři klíčové role pro vzdělávání: reflexivitu, interkulturní dialog, přijetí a transnacionální perspektivu (Spector, 2014). Tato studie se zaměřuje na definování globálních kompetencí prostřednictvím studentů učitelství a akademických učitelů na pedagogických fakultách a univerzitách. Globální kompetence hrají důležitou roli v přípravě budoucích učitelů. Výsledky ukazují vnímání globálních kompetencí a jejich implementaci v kurikulu profesní přípravy studentů učitelství v České republice a na Ukrajině.
Návaznosti
25-ČRA19-02_05, interní kód MUNázev: Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století (Akronym: PUMP)
Investor: Česká rozvojová agentura, Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 05:52