a 2020

Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ

MŰLLEROVÁ, Blanka Ella a Martina JANČOVÁ

Základní údaje

Originální název

Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ

Název česky

Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ

Název anglicky

Body constitution's evalutation of sports and non-sports pupils of upper primary school focused on body fat content

Autoři

MŰLLEROVÁ, Blanka Ella a Martina JANČOVÁ

Vydání

XVII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Klouby, kosterní soustava, motorický vývoj, pohybová soustava, svalová soustava.

Klíčová slova anglicky

Joints, Skeletal system, Motoric Development, Muscle system
Změněno: 26. 2. 2021 18:07, Mgr. Martina Jančová, Ph.D.

Anotace

V originále

Diplomová práce se zaměřuje na výuku pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový materiál, skládající se především z pohybových aktivit, které se propojí s teoretickými znalostmi anatomie, fyziologie a morfologie pohybové soustavy. Dalším cílem je ověřit tento výukový materiál v hodinách přírodopisu a zjistit, zda má zařazování tématické výuky pohybové soustavy pro žáky větší přínos než klasická frontální výuka. V teoretické části práce je popsána pohybová soustava a její části (kosterní soustava, kloubní soustava a svalová soustava), motorický vývoj žáků na 2. st. ZŠ, důležitost výuky pohybové soustavy na ZŠ a důsledky pramenící z nedostatečné pohybové aktivity v dětském věku. V neposlední řadě je v teoretické části také popsáno zařazení tématu pohybová soustava v RVP. Praktická část kromě navržených aktivit obsahuje test, který slouží jako pre-test a zároveň post-test a má za úkol zjistit teoretické znalosti žáků ze dvou tříd. V jedné třídě žáků je vykonán pouze pre-test a post-test, ve druhé třídě jsou kromě tohoto testu také do výuky zařazeny navržené aktivity. Testováni jsou žáci 8. ročníku a podle porovnání výsledků post-testu obou tříd je hodnoceno, zda byla tematická výuka pro žáky přínosná a nakolik pomohla k lepší fixaci učiva.