2020
Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ
MŰLLEROVÁ, Blanka Ella a Martina JANČOVÁZákladní údaje
Originální název
Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ
Název česky
Náměty k výuce pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ
Název anglicky
Body constitution's evalutation of sports and non-sports pupils of upper primary school focused on body fat content
Autoři
MŰLLEROVÁ, Blanka Ella a Martina JANČOVÁ
Vydání
XVII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Klouby, kosterní soustava, motorický vývoj, pohybová soustava, svalová soustava.
Klíčová slova anglicky
Joints, Skeletal system, Motoric Development, Muscle system
Změněno: 26. 2. 2021 18:07, Mgr. Martina Jančová, Ph.D.
Anotace
V originále
Diplomová práce se zaměřuje na výuku pohybové soustavy na 2. stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový materiál, skládající se především z pohybových aktivit, které se propojí s teoretickými znalostmi anatomie, fyziologie a morfologie pohybové soustavy. Dalším cílem je ověřit tento výukový materiál v hodinách přírodopisu a zjistit, zda má zařazování tématické výuky pohybové soustavy pro žáky větší přínos než klasická frontální výuka. V teoretické části práce je popsána pohybová soustava a její části (kosterní soustava, kloubní soustava a svalová soustava), motorický vývoj žáků na 2. st. ZŠ, důležitost výuky pohybové soustavy na ZŠ a důsledky pramenící z nedostatečné pohybové aktivity v dětském věku. V neposlední řadě je v teoretické části také popsáno zařazení tématu pohybová soustava v RVP. Praktická část kromě navržených aktivit obsahuje test, který slouží jako pre-test a zároveň post-test a má za úkol zjistit teoretické znalosti žáků ze dvou tříd. V jedné třídě žáků je vykonán pouze pre-test a post-test, ve druhé třídě jsou kromě tohoto testu také do výuky zařazeny navržené aktivity. Testováni jsou žáci 8. ročníku a podle porovnání výsledků post-testu obou tříd je hodnoceno, zda byla tematická výuka pro žáky přínosná a nakolik pomohla k lepší fixaci učiva.