V 2020

Současná česká televizní a post-televizní publika: Kvantitativní studie

MACEK, Jakub and Iveta JANSOVÁ

Basic information

Original name

Současná česká televizní a post-televizní publika: Kvantitativní studie

Name (in English)

Contemporary Czech television and post-television audiences: quantitative study

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 15 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

50802 Media and socio-cultural communication

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-210-9759-9

Keywords (in Czech)

televizní publika, post-televizní publika, mediální rutiny, audiovizuální obsahy, získávání obsahů

Keywords in English

television audiences, post-television audiences, media routines, audiovisual contents, content obtainment

Tags

Změněno: 8/3/2021 11:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Tato výzkumná zpráva shrnuje zjištění kvantitativního výzkumu současných českých televizních publik a jejich mediálních rutin, technologických kompetencí a kulturních preferencí a způsobů, jimiž získávají přístup k audiovizuálním obsahům. Výzkum byl veden týmem z Fakulty sociálních studí Masarykovy univerzity, samotný sběr dat byl pak formou výběrového šetření realizován na konci roku 2019 a začátku roku 2020 výzkumnou agenturou Focus.

In English

This research report is a result of quantitative research into contemporary Czech television audiences and their media routines, technological competencies and cultural preferences which they use in the context of obtaining audiovisual content. The research was carried by a team from Faculty of Socal Science Masaryk university, the data collection was realized at the end of the 2019 and the begining of 2020 by a research agency Focus.

Links

TL01000306, research and development project
Name: Výzkum dopadu stávající legislativy a strategie Evropské komise pro jednotný digitální trh (DSM) na český audiovizuální průmysl: evaluace (autorsko)právního systému a příprava kulturní politiky v rámci DSM
Investor: Technology Agency of the Czech Republic