DYNEL, Marta a Jan CHOVANEC. Creating and sharing public humour across traditional and new media. Journal of Pragmatics. Elsevier, 2021, roč. 177, May, s. 151-156. ISSN 0378-2166. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.pragma.2021.02.020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creating and sharing public humour across traditional and new media
Autoři DYNEL, Marta (616 Polsko) a Jan CHOVANEC (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Pragmatics, Elsevier, 2021, 0378-2166.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.860
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00121292
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.pragma.2021.02.020
UT WoS 000652551100012
Klíčová slova česky humor; multimodalita; nová média; tradiční média; sociální média; participiační rámce
Klíčová slova anglicky humour; multimodality; new media; traditional media; social media; participation framework
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 23. 5. 2022 07:29.
Anotace
This paper gives a theoretical introduction to the pragmatic research on the communication of public humour in traditional and new media, notably on social media. It discusses some of the central problems relevant to humour research and media communication. It describes, among other things, how the technological affordances of traditional and new media affect the underlying participation frameworks and how audience involvement affects humour as an interactional process, in both unscripted and scripted (sometimes also fictional) mediatised discourses. This introductory article to the special issue on the creation and sharing of humour across the media also calls attention to the need for multimodal analysis of media humour, which ranges from memes to broadcasts and films, as well as to the processes of decontextualisation and recontextualisation, which are germane to the production and reception of humour in various traditional and new media contexts.
Návaznosti
MUNI/A/1376/2020, interní kód MUNázev: Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 19:58