UGWITZ, Pavel, Lukáš HERMAN a Zdeněk STACHOŇ. 3D VISUALIZATION OF HISTORICAL BUILDINGS: METHODS, THEIR UTILITY IN THE TOURISM INDUSTRY AND BEYOND. Regionální rozvoj mezi teorií a praxí. Hradec Králové: Civitas per Populi, o.p.s., 2021, Neuveden, č. 1, s. 43-62. ISSN 1805-3246.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název 3D VISUALIZATION OF HISTORICAL BUILDINGS: METHODS, THEIR UTILITY IN THE TOURISM INDUSTRY AND BEYOND
Autoři UGWITZ, Pavel (203 Česká republika, domácí), Lukáš HERMAN (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdeněk STACHOŇ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Regionální rozvoj mezi teorií a praxí, Hradec Králové, Civitas per Populi, o.p.s. 2021, 1805-3246.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10508 Physical geography
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14310/21:00121347
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky 3D reconstruction; 3D visualization; historical buildings; virtual tourism
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Šípková, DiS., učo 437722. Změněno: 6. 4. 2021 14:30.
Anotace
What are the reasons and motivation for virtual reconstruction of buildings? What are the possibilities of current-generation 3D visualization in the context of (re)constructing buildings, especially historical monuments, and how can it be utilized in regional development? Such questions are presented and discussed in the article. The following text narrows down the issues from a general/technological overview to focus on the regional development, the tourism industry, and reconstruction of old buildings. Examples of visualization methods are presented and demonstrated with the provided examples. The discussion follows by highlighting the need for collaboration across multiple specializations, considering the untapped potential for utilizing 3D interactive models in the tourism industry, and the ability to observe and collect user behavior in 3D visualization to understand their behavior/interactions better, and to (re)create the 3D user experience to the optimum of their needs and expectations.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 03:52