EFFENBERGER, Tomáš a Radek PELÁNEK. Validity and Reliability of Student Models for Problem-Solving Activities. Online. In Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2021, s. 1-11. ISBN 978-1-4503-8935-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3448139.3448140.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Validity and Reliability of Student Models for Problem-Solving Activities
Autoři EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání New York, NY, USA, Proceedings of the 11th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, od s. 1-11, 11 s. 2021.
Nakladatel Association for Computing Machinery
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/21:00121402
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-8935-8
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3448139.3448140
UT WoS 000883342500001
Klíčová slova anglicky student modeling; skills; difficulties; validity; reliability; performance measures; problem solving; introductory programming
Štítky core_A, firank_A
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 16. 8. 2023 13:16.
Anotace
Student models are typically evaluated through predicting the correctness of the next answer. This approach is insufficient in the problem-solving context, especially for student models that use performance data beyond binary correctness. We propose more comprehensive methods for validating student models and illustrate them in the context of introductory programming. We demonstrate the insufficiency of the next answer correctness prediction task, as it is neither able to reveal low validity of student models that use just binary correctness, nor does it show increased validity of models that use other performance data. The key message is that the prevalent usage of the next answer correctness for validating student models and binary correctness as the only input to the models is not always warranted and limits the progress in learning analytics.
Návaznosti
MUNI/A/1549/2020, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 21 (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 21
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 10:12