ŠAŠINKOVÁ, Alžběta, Čeněk ŠAŠINKA, Pavel UGWITZ, Jan FITZ, Zdeněk STACHOŇ, Jiří ČENĚK, David LACKO, Wei-lun LU a Vojtěch JUŘÍK. Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu. In Maierová, Eva; Viktorová, Lucie; Dolejš, Martin; Dominik, Tomáš. PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta. s. 234-240. ISBN 978-80-244-5731-4. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu
Název anglicky EYE-TRACKING TECHNOLOGY IN IMMERSIVE VIRTUAL REALITY: POSSIBILITIES AND LIMITATIONS IN CROSS-CULTURAL RESEARCH
Autoři ŠAŠINKOVÁ, Alžběta (203 Česká republika, garant, domácí), Čeněk ŠAŠINKA (203 Česká republika, domácí), Pavel UGWITZ (203 Česká republika, domácí), Jan FITZ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk STACHOŇ (203 Česká republika, domácí), Jiří ČENĚK (203 Česká republika, domácí), David LACKO (203 Česká republika, domácí), Wei-lun LU (158 Tchaj-wan) a Vojtěch JUŘÍK (203 Česká republika).
Vydání Olomouc, PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků, od s. 234-240, 7 s. 2020.
Nakladatel Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00114783
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-244-5731-4
Klíčová slova česky interkulturní výzkum; eye-tracking; virtuální realita; distribuce pozornosti
Klíčová slova anglicky cross-cultural research; eye-tracking; virtual reality; distribution of attention
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. David Lacko, Ph.D., učo 427357. Změněno: 14. 1. 2022 11:03.
Anotace
Možnosti realizace výzkumných experimentálních designů jsou vždy limitovány vlastnostmi technologického řešení, které je pro vlastní sběr dat užito. Cílem příspěvku je prezentovat hardwarové a softwarové řešení technologie eye-trackingu implementovaného do zařízení pro imerzivní virtuální realitu, které bylo navrženo pro realizaci interkulturní studie. Studie samotná je zaměřena na postihování rozdílů ve vizuální percepci a hlavním parametrem je sledování odlišné distribuce pozor-nosti na fokální objekty scény, resp. pozadí. Pro daný experiment byl použit HW: Eye-tracking kit Pupil Labs pro HMD; HTC Vive Pro. Samotná výzkumná baterie včetně záznamu eye-trackingových dat byla vytvořena v prostředí enginu Unity. Cílem příspěvku je prezentovat mj. charakter zaznamenaných eye-trackingových dat a možných typů analýz.
Anotace anglicky
Experimental designs are always limited by the possibilities of technological solutions used for data collection. This paper aims at presenting hardware and software solution for eye-tracking implemented in an immersive virtual reality device, which was designed for the purpose of a cross-cultural study. This study focuses on differences in visual perception, and distri-bution of attention on focal objects and the scene’s background is the main parameter to measure. As for hardware, eye-tracking kit by Pupil Labs and HTC Vive Pro head mounted display were used. The experimental stimuli including eye-tracking data collection component were created in the Unity engine. This paper presents inter alia the nature of the collected eye-tracking data and selected options for their analysis.
Návaznosti
GC19-09265J, projekt VaVNázev: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Akronym: ISOVIS)
Investor: Grantová agentura ČR, The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 17:57