BRINKMAN, D. J., J. TICHELAAR, L. B. MOKKINK, T. CHRISTIAENS, R. LIKIC, R. MACIULAITIS, J. COSTA, E. J. SANZ, S. R. MAXWELL, M. C. RICHIR a M. A. VAN AGTMAEL. Key Learning Outcomes for Clinical Pharmacology and Therapeutics Education in Europe: A Modified Delphi Study. CLINICAL PHARMACOLOGY & THERAPEUTICS. HOBOKEN: WILEY, roč. 104, č. 2, s. 317-325. ISSN 0009-9236. doi:10.1002/cpt.962. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Key Learning Outcomes for Clinical Pharmacology and Therapeutics Education in Europe: A Modified Delphi Study
Autoři BRINKMAN, D. J., J. TICHELAAR, L. B. MOKKINK, T. CHRISTIAENS, R. LIKIC, R. MACIULAITIS, J. COSTA, E. J. SANZ, S. R. MAXWELL, M. C. RICHIR a M. A. VAN AGTMAEL.
Vydání CLINICAL PHARMACOLOGY & THERAPEUTICS, HOBOKEN, WILEY, 2018, 0009-9236.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 30104 Pharmacology and pharmacy
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 6.336
Kód RIV RIV/00216224:14110/18:00121480
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1002/cpt.962
UT WoS 000440647100016
Klíčová slova anglicky Clinical Pharmacology; Therapeutics Education
Štítky Excelence Science, INT, MU, RIV, rivok, user
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Změněno: 28. 4. 2021 08:56.
Anotace
Harmonizing clinical pharmacology and therapeutics (CPT) education in Europe is necessary to ensure that the prescribing competency of future doctors is of a uniform high standard. As there are currently no uniform requirements, our aim was to achieve consensus on key learning outcomes for undergraduate CPT education in Europe. We used a modified Delphi method consisting of three questionnaire rounds and a panel meeting. A total of 129 experts from 27 European countries were asked to rate 307 learning outcomes. In all, 92 experts (71%) completed all three questionnaire rounds, and 33 experts (26%) attended the meeting. 232 learning outcomes from the original list, 15 newly suggested and 5 rephrased outcomes were included. These 252 learning outcomes should be included in undergraduate CPT curricula to ensure that European graduates are able to prescribe safely and effectively. We provide a blueprint of a European core curriculum describing when and how the learning outcomes might be acquired.
Návaznosti
90090, velká výzkumná infrastrukturaNázev: CZECRIN II
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 03:19