2020
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s epilepsií. Metodická příručka
FIALOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s epilepsií. Metodická příručka
Název anglicky
Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Epilepsy. Methodical Manual
Autoři
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 188 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9855-8
Klíčová slova česky
žák s epilepsií, chronická nemoc, pedagog, klima třídy, asistent pedagoga, speciálněpedagogická diagnostika, podpůrná opatření, spolupráce školy a rodiny.
Klíčová slova anglicky
pupil with epilepsy, chronic disease, teacher, classroom climate, support teacher, special needs diagnostic, supportive measures, cooperation of school and family
Štítky
Změněno: 3. 5. 2021 10:25, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Cílem publikace je charakterizovat inkluzivní vzdělávání žáků s epilepsií v prostředí současné základní školy se zaměřením na jeho specifika. Pozornost je věnována také vlivu tohoto neurologického onemocnění na rozvoj osobnosti žáka. Pro správné nastavení podpůrných opatření, prostřednictvím kterých dochází k eliminaci možných úskalí při vzdělávání žáků s diagnózou epilepsie, je zásadní speciálněpedagogická diagnostika, jejíž popis a analýzu publikace rovněž nabízí. Text obsahuje příklady dobré praxe, součástí je také analýza a interpretace dotazníku SDQ-Cze, použitého na začátku a na konci školního roku ve zkoumaných inkluzivních a kontrolních třídách.
Anglicky
The aim is to characterize inclusive education of pupils with epilepsy at elementary school. It focused on introduction of epilepsy as a chronic disease and it includes specifics of inclusive education of the pupils in terms of the effect of this neurological illness and the pupil´s development of the personality. It describes the process of special needs diagnostic. It provides the analysis of the supportive measures. The text contains the examples of successful practice. It includes also an analysis and interpretation of a questionnaire SDQ, Cze, which was administered at the beginning and the end of the school year at the examined inclusive classrooms and the controlled classrooms of the participating schools.