VAN OORT, Thunnis, Åsa JERNUDD, Kathleen LOTZE, Clara PAFORT-OVERDUIN, Daniël BILTEREYST, Jaap BOTER, Silvia DIBELTULO, Pier ERCOLE, Philippe MEERS, Terézia PORUBČANSKÁ, Daniela TREVERI GENNARI a Liesbeth VAN DE VIJVER. Mapping Film Programming across Post-War Europe (1952). Research Data Journal for the Humanities and Social Sciences. Brill, 2020, roč. 5, č. 2, s. 109-125. ISSN 2452-3666. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1163/24523666-00502009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mapping Film Programming across Post-War Europe (1952)
Autoři VAN OORT, Thunnis (528 Nizozemské království), Åsa JERNUDD (752 Švédsko), Kathleen LOTZE (276 Německo), Clara PAFORT-OVERDUIN (528 Nizozemské království), Daniël BILTEREYST (56 Belgie), Jaap BOTER (528 Nizozemské království), Silvia DIBELTULO (380 Itálie), Pier ERCOLE (380 Itálie), Philippe MEERS (56 Belgie), Terézia PORUBČANSKÁ (703 Slovensko, garant, domácí), Daniela TREVERI GENNARI (380 Itálie) a Liesbeth VAN DE VIJVER (56 Belgie).
Vydání Research Data Journal for the Humanities and Social Sciences, Brill, 2020, 2452-3666.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00121606
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1163/24523666-00502009
Klíčová slova anglicky film programming; cinema; mid-sized city; Europe; comparative history
Štítky rivok, topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 19. 5. 2022 14:43.
Anotace
This data paper and the data collection from which it emerges aim to present a fully harmonized data set originating in several research projects on post-war cinema programming. The paper will reflect on the collection and structure of this aggregated data set, that consists of titles of feature films screened for public viewing in cinemas in the cities Bari (Italy), Antwerp and Ghent (Belgium), Gothenburg (Sweden), Leicester (United Kingdom) and Rotterdam (Netherlands) for the year 1952. As comparisons of movie-going patterns between European countries are still rare, this paper offers a model for constructing a data set which can be replicated, scaled up and used to compare, contextualize, and eventually theorize practices of cinema-going across countries at a global level.
Návaznosti
MUNI/A/1333/2020, interní kód MUNázev: Česká kinematografie jako kinematografie malého národa (Akronym: Kinematografie malého národa)
Investor: Masarykova univerzita, Česká kinematografie jako kinematografie malého národa
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 22:23