KORČEKOVÁ, Kristína, Petr KACHLÍK a Jakub SCIRANKA. Cheerleading ako protektívny faktor rizikového správania. In MERICA, M. (Ed.). Žiak, pohyb, edukácia. Vedecký zborník 2020. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2020, s. 172-180. ISBN 978-80-223-5013-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cheerleading ako protektívny faktor rizikového správania
Název česky Cheerleading jako protektivní faktor rizikového chování
Název anglicky Cheerleading as a protectice factor of risk behaviour
Autoři KORČEKOVÁ, Kristína, Petr KACHLÍK a Jakub SCIRANKA.
Vydání 1. vyd. Bratislava, Žiak, pohyb, edukácia. Vedecký zborník 2020, od s. 172-180, 9 s. 2020.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-223-5013-6
Klíčová slova česky anabolika; cheerleading; návykové látky; prevence; rozhovor; šikana; výživa; výzkum; záškoláctví
Klíčová slova anglicky anabolics; cheerleading; addictive substances; prevention, interview; bullying; nutrition; research; truancy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 27. 5. 2021 13:25.
Anotace
Cieľom tejto práce bolo získať poznatky o vplyve súťažného cheerleadingu na život a správanie adolescentiek. Zamerali sme sa na skúsenosti a postoje k rôznym formám rizikového správania. Výskumný súbor tvorilo 9 dievčat, z toho 5 cheerleaderiek a 4 dievčatá, ktoré sa cheerleadingu nevenujú. Pre výskum bola zvolená kvalitatívna metóda. Zber dát prebehol prostredníctvom pološtrukturovaného rozhovoru, ktorý bol následne analyzovaný interpretatívnou fenomenologickou analýzou. Na základe informácií získaných z realizovaného výskumu sa dá povedať, že správanie cheerleaderiek je menej rizikové, ako správanie dievčat, ktoré sa cheerleadingu nevenujú.
Anotace česky
Cílem výzkumu bylo získat poznatky o vlivu soutěžního cheerleadingu na život a chování vzorku adolescentek. Autoři se zaměřili na zkušenosti a postoje k různým formám rizikového chování. Výzkumný soubor tvořilo 9 informantek, z toho 5 cheerleaderek a 4 dívky, které sa cheerleadingu nevěnují. Pro studii byla zvolena kvalitativní metoda. Sběr dat proběhl prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru, který byl následně podroben interpretativní fenomenologické analýze. Na základě informací získaných z realizovaného šetření lze shrnout, že chování cheerleaderek ve sledovaném vzorku je méně rizikové oproti chování dívek, které se cheerleadingu nevěnují.
Anotace anglicky
The aim of this thesis has been to gain knowledge about the influence of cheerleading on the life and behaviour of a teenage girl. The authors have focused on the attitudes and experience of cheerleaders to various forms of risky behaviour. The research sample consisted of 9 girls, 5 cheerleaders and 4 girls who do not engage in cheerleading. Qualitative methods have been chosen to be used for the research. The data was collected through a semi-structured interview, which was then analyzed by interpretative phenomenological analysis. Based on the information obtained from the research, it can be concluded that the behaviour of cheerleaders is less risky than that of girls who do not engage in cheerleading.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 21:04