2021
Breptavost? Překážka i příležitost! - kazuistika
KOPEČNÝ, PetrZákladní údaje
Originální název
Breptavost? Překážka i příležitost! - kazuistika
Název česky
Breptavost? Překážka i příležitost! - kazuistika
Název anglicky
Cluttering? Barrier or Opportunity! - Case Report
Autoři
KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Listy klinické logopedie, Praha, Asociace klinických logopedů ČR, 2021, 2570-6179
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00121840
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
cluttering; tumultus sermonis; fluency; tempo; speech and language therapy; structuring
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2022 10:21, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek tematizuje problematiku narušené plynulosti řeči a zprostředkovává přístup k dívce s breptavostí. Tumultus sermonis se jako centrální porucha řeči může dotýkat celé osobnosti člověka i jeho okolí. Breptavost zasahuje komunikační cesty, může se stát bariérou v mezilidské interakci, a zároveň tedy příležitostí pro hledání možností podpory. Text nabízí pojetí logopedické intervence u dívky mladšího školního věku s ohledem na analýzu sémantických, syntaktických i fonetických projevů. Příspěvek ilustruje zacílení terapeutického procesu na oblast respirace, koncentrace pozornosti, strukturování výpovědi i práce s textem. V návaznosti na identifikovatelné obtíže kazuistika zachycuje význam spolupráce s dívkou i její matkou.
Anglicky
The theme of the paper is the issue of fluency disorders, mediating the approach to a girl with cluttering. Cluttering, as a central speech disorder, can affect the entire personality of a person and his/her surroundings. Cluttering affects communication pathways, thus becoming a barrier to interpersonal interaction, and at the same time is an opportunity to explore support possibilities. The text offers the concept of Speech and Language Therapy in a girl of early school age, with regard to the analysis of semantic, syntactic and phonetic expressions. The paper illustrates the focus of the therapeutic process on the area of respiration, concentration of attention, structuring of speech and text work. Following identifiable difficulties, the case report captures the importance of cooperation with the girl and her mother.
Návaznosti
MUNI/A/1332/2019, interní kód MU |
|