TŮMA, František, Linda NEPIVODOVÁ a Nicola Catherine FOŘTOVÁ. Investigating peer interaction in English as a foreign language using conversation analysis. In Crhová, Marie; Weiss, Michaela. Silesian Studies in English 2018. Opava: Silesian University in Opava, 2019, s. 65-72. ISBN 978-80-7510-398-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Investigating peer interaction in English as a foreign language using conversation analysis
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí), Linda NEPIVODOVÁ (203 Česká republika) a Nicola Catherine FOŘTOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Opava, Silesian Studies in English 2018, od s. 65-72, 8 s. 2019.
Nakladatel Silesian University in Opava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00119041
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7510-398-7
UT WoS 000658853200008
Klíčová slova anglicky conversation analysis; peer interaction; upper-secondary education; educational research
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Tomaňová, učo 445546. Změněno: 10. 5. 2022 13:46.
Anotace
To date Czech educational research has focused mainly on frontal teaching in primary and lower-secondary education, leaving interaction among peers and upper-secondary education rather under researched. In light of this, this article details a research project on peer interaction in the uppersecondary Czech classroom using Conversational Analysis (CA). The aim of the proposed research is to uncover the practices that the peers use in interaction during pairwork or groupwork activities. After a brief introduction, the article clarifies the meaning and use of CA as the chosen method of research, before presenting a review of some of the current research on peer interaction in the classroom. The research methodology, including the data analysis procedures, is described, before concluding the paper with a brief summary of the research and outcomes. It is hoped that this research project will add to the limited research in this area, and to foreign language didactics overall.
Návaznosti
GA18-02363S, projekt VaVNázev: Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 21:03