k 2021

Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers

NOVÁKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers

Autoři

Vydání

Contemporary Mathematics Education Critical thinking in mathematics: Perspectives and challenges, 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 2. 2022 13:54, PhDr. Eva Nováková, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents partial outcomes of a research aimed at analysing students’ approaches to selected non-standard mathematical tasks. We studied ways of students’ analysis and reflection of tasks, which – as we assume – have some potential to develop critical thinking of primary school pupils. We believe that this competence is a factor shaping professional identity of prospective teachers as reflective people of practice. Our findings suggest that the topic discussed in our contribution can be used in a wide range of activities in real-life education practice.