2021
Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers
NOVÁKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Word problems developing critical thinking of pupils as seen by primary school prospective teachers
Autoři
Vydání
Contemporary Mathematics Education Critical thinking in mathematics: Perspectives and challenges, 2021
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 28. 2. 2022 13:54, PhDr. Eva Nováková, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper presents partial outcomes of a research aimed at analysing students’ approaches to selected non-standard mathematical tasks. We studied ways of students’ analysis and reflection of tasks, which – as we assume – have some potential to develop critical thinking of primary school pupils. We believe that this competence is a factor shaping professional identity of prospective teachers as reflective people of practice. Our findings suggest that the topic discussed in our contribution can be used in a wide range of activities in real-life education practice.