Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1781438, author = {Trahorsch, Petr and Knecht, Petr}, article_location = {Košice}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.33542/GC2021-1-04}, keywords = {learning task;Geography textbook;review study;taxonomy of learning tasks}, language = {cze}, issn = {1337-6748}, journal = {Geografia Cassoviensis}, title = {Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie}, url = {https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf}, volume = {15}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1781438 AU - Trahorsch, Petr - Knecht, Petr PY - 2021 TI - Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie JF - Geografia Cassoviensis VL - 15 IS - 1 SP - 56-70 EP - 56-70 PB - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach SN - 13376748 KW - learning task;Geography textbook;review study;taxonomy of learning tasks UR - https://uge-share.science.upjs.sk/webshared/GCass_web_files/articles/GC-2021-15-1/15_1_04_Trahorsch_Knecht_ucebni_ulohy%20(1).pdf N2 - Ačkoli učební úlohy patří mezi klíčové součásti učebnic zeměpisu, nejsou adekvátně řešeny ve výzkumu v Česku a na Slovensku. Cílem studie je popsat metodologické přístupy k analýze učebních úloh v učebnicích zeměpisu aplikovaných ve výzkumech psaných v angličtině a syntetizovat související výzkumná zjištění. Ke splnění cílů studie byla použita systematická přehledová studie. Po postupném výběru příslušných zdrojů bylo analyzováno 13 studií. Výsledky ukazují, z hlediska metodologie použité ve studiích převažují analýzy, které jsou zaměřeny na kategorizaci učebních úloh z hlediska jejich kognitivní náročnosti a z hlediska jejich potenciálu rozvíjet prostorové myšlení. Syntéza výsledků ukázala, že většina učebních úloh v učebnicích se vyznačuje nízkou kognitivní náročností nebo rozvojem nejnižších kategorií prostorového myšlení. Na základě výsledků výzkumu identifikujeme žádoucí směry výzkumu učebních úloh v učebnicích geografie a poskytujeme doporučení autorům a vydavatelům učebnic. ER -
TRAHORSCH, Petr a Petr KNECHT. Výzkum učebních úloh v učebnicích geografie: přehledová studie. \textit{Geografia Cassoviensis}. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2021, roč.~15, č.~1, s.~56-70. ISSN~1337-6748. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.33542/GC2021-1-04.
|