ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2021, 192 s. ISBN 978-80-210-9757-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Název česky Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy : Praxe z pohledu pedagogického výzkumu
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Bruce JOHNSON (840 Spojené státy, domácí), Roman KROUFEK (203 Česká republika), Miloslav KOLENATÝ (203 Česká republika), Petra ŠIMONOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan ZÁLEŠÁK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1st ed. Brno, 192 s. 2021.
Nakladatel Masaryk University Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Kniha - open access
Kód RIV RIV/00216224:14230/21:00119089
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-9757-5
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021
Klíčová slova česky venkovní environmentální výchova; kvalitativní výzkum; akční kompetence; hodnoty; rámce
Klíčová slova anglicky outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 17. 5. 2022 16:37.
Anotace
This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.
Anotace česky
Kniha analyzuje teoretická východiska klíčová pro praxi outdoorových programů environmentální výchovy. Čerpá z modelu Real World Learning, který definuje kritéria kvality pro daný typ praxe. Model je v publikaci zkoumán z perspektiv související teorie a výzkumu, lektorů, doprovázejících učitelů a účastnících se žáků. Konkrétně je v publikaci zkoumáno pět, 3–5denních programů nabízených českými pobytovými centry environmentální výchovy nabízených pro žáky 3.–7. ročníků základních škol, které usilují o změnu žákovských environmentálních hodnot, postojů a chování.
Návaznosti
GA18-15374S, projekt VaVNázev: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě (Akronym: RWL)
Investor: Grantová agentura ČR, Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 21:23