KAČER, Tomáš. Performing Political Persuasion in the United States in the Early Years of the Republic. Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses. University of Alicante, 2021, roč. 35, č. 2, s. 61-74. ISSN 0214-4808. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14198/raei.2021.35.03.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Performing Political Persuasion in the United States in the Early Years of the Republic
Autoři KAČER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses, University of Alicante, 2021, 0214-4808.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Journal Issue online
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00122000
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.14198/raei.2021.35.03
UT WoS 000904815800004
Klíčová slova anglicky theater history; performance studies; American theater; history of the United States – 18th century
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 27. 6. 2024 10:56.
Anotace
Theater productions were born out of a paradox in the United States of the Revolutionary War and shortly afterwards. While the nation’s dominant ideology was anti-theatrical, theater often served a nationalist agenda, co-defining the new American nation and its nascent identities – such were, for example, productions of Joseph Addison’s Cato at Valley Forge in 1778 and William Dunlap’s André at the New Park in New York in 1798. These theater events empowered the audience to publicly perform their national identity as Americans and exercise their republican fervor. Similarly, a production of Bunker-Hill by J. D. Burk at the Haymarket in Boston in 1797 was crucial in helping define the social and political identities of its audiences, who were motivated to attend the performances as an expression of their partisan preferences. This article shows that literary, theatrical and social practices served to constitute performatively the early American national identity.
Návaznosti
MUNI/A/1204/2019, interní kód MUNázev: Researching Communication in English: Paradigms, Strategies, Developments - II (Akronym: ReComE 2020)
Investor: Masarykova univerzita, Researching Communication in English: Paradigms, Strategies, Developments - II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 18:18