J 2021

(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ

MAREČKOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ

Název česky

(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ

Název anglicky

(Not) Lost in Translation: A New Concept of Mediation in the CEFR-Companion Volume

Autoři

MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Cizí jazyky, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 1210-0811

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00122045

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Dodatek k SERRJ,;Společný evropský referenční rámec pro jazyky; komunikační metoda; výuka cizích jazyků; učení se cizím jazykům; mediace; plurilingvistická kompetence; plurikulturní kompetence

Klíčová slova anglicky

CEFR-Companion Volume; Common European Framework of Reference for Languages; communicative approach; foreign language learning; foreign language teaching; mediation; pluricultural competence; plurilingual competence

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2022 16:07, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Anotace

V originále

V následujícím příspěvku je představeno nové, širší pojetí mediace, jak je formulováno v Dodatku Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CoE, 2020a; CoE, 2020b). Blíže je popsána klasifikace mediačních aktivit a strategií včetně ukázek nových škál a deskriptorů pro hodnocení mediačních dovedností. Cílem příspěvku je nabídnout českým učitelům a didaktikům cizích jazyků vhled do problematiky v jejich rodném jazyce, a tímto přispět k jejich informovanosti i motivaci implementovat mediaci do své výuky.

Anglicky

The following contribution presents a new and broader concept of mediation, as formulated in the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (CoE, 2020a; CoE, 2020b). The classification of mediation activities and strategies is described in more detail, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills. The paper aims to offer Czech teachers and didactics of foreign languages an insight into the issues and, therefore to contribute to their awareness and motivation to implement mediation in their teaching.