Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1786000, author = {Zelníčková, Helena and Vorel, David and Marinič, Peter}, address = {Praha}, booktitle = {Vybrané kapitoly soudobých témat odborného vzdělávání}, edition = {1. vyd.}, editor = {Adamec, P., Šimáně, M. a kol.}, keywords = {vocational training; teacher competencies; dual education}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7568-402-8}, pages = {110-126}, publisher = {Powerprint}, title = {Komparace odborných kompetencí učitelů odborných předmětů vybraných zemí EU}, url = {https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf}, year = {2021} }
TY - CHAP ID - 1786000 AU - Zelníčková, Helena - Vorel, David - Marinič, Peter PY - 2021 TI - Komparace odborných kompetencí učitelů odborných předmětů vybraných zemí EU VL - Neuveden PB - Powerprint CY - Praha SN - 9788075684028 KW - vocational training KW - teacher competencies KW - dual education UR - https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf N2 - Na kvalitní odborné vzdělávání jsou kladeny vysoké nároky. Se zvyšujícími se požadavky na odborné kompetence budoucích zaměstnanců stoupají nároky i na instituce, které vzdělávání zajišťují. Střední odborné školy jsou dnes často vybaveny špičkovou technikou a pomůckami, které žákům přiblíží reálné prostředí budoucích zaměstnavatelů. Moderní vybavení škol však nestačí k zajištění kvalitní výuky. Hlavním tvůrcem výchovně-vzdělávacího procesu je učitel. Učitel odborných předmětů je hlavním zprostředkovatelem sdělovaných informací a je přímo zodpovědný za didaktickou transformaci obsahu učiva. Aby byl učitel odborných předmětů schopen učivo kvalitně předat po odborné stránce, musí být vybaven odbornými kompetencemi. Na rozsahu odborných kompetencí u učitelů se zásadním způsobem podílí organizace odborného vzdělávání konkrétní členské země Evropské unie. Vzhledem k nejednotnosti vzdělávacích systému v Evropské unii je na odborné kompetence učitelů odborných předmětů pohlíženo z různých hledisek. Hlavním cílem kapitoly je porovnat požadavky na odborné kompetence u učitelů odborných předmětů ve vybraných členských státech Evropské unie. Ke komparaci bude využito statistiky CEDEFOP. Výzkum by měl odpovědět na otázku: Které odborné kompetence jsou vyžadovány od učitelů ve všech zkoumaných zemích EU? Jako dílčí výzkumná otázka byla stanovena: Jakým způsobem se přistupuje ve vybraných zemích EU ke vzdělávání učitelů? ER -
ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL a Peter MARINIČ. Komparace odborných kompetencí učitelů odborných předmětů vybraných zemí EU. Online. In Adamec, P., Šimáně, M. a kol. \textit{Vybrané kapitoly soudobých témat odborného vzdělávání}. 1. vyd. Praha: Powerprint, 2021, s.~110-126. ISBN~978-80-7568-402-8.
|