CHOVANEC, Jan. Displaying emotion in video-based social media. In 6th International Conference of English and American Studies, Silesian Studies in English – SILSE 2021, 9-10t September 2021, Institute of Foreign Languages, Faculty of Philosophy and Science, Silesian University in Opava. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Displaying emotion in video-based social media
Autoři CHOVANEC, Jan.
Vydání 6th International Conference of English and American Studies, Silesian Studies in English – SILSE 2021, 9-10t September 2021, Institute of Foreign Languages, Faculty of Philosophy and Science, Silesian University in Opava, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky stylistika; pragmatika; analýza diskurzu; jazyk médií; mluvená média; narativita
Klíčová slova anglicky stylistics; pragmatics; discourse analysis; media language; spoken language in the media; broadcast talk; narrativity; narrative voice;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 1. 3. 2022 09:00.
Anotace
The talk deals with how social media influencers display emotion in short videos produced for their followers. Based on a dataset of response videos from YouTube, the presentation describes how the influencers use this relatively non-creative genre to produce a staged performance of affect as a way connecting with their audiences. The largely inauthentic display of emotion is interpreted as an attempt at enhancing the social influencers’ own relatability and, ultimately, commercial success.
Návaznosti
MUNI/A/1376/2020, interní kód MUNázev: Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 19:39