SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy. In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy
Název anglicky Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching
Autoři SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ.
Vydání Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky portfolio; student; reflektivně pojaté přípravné vzdělávání; předškolní vzdělávání; profesní rozvoj
Klíčová slova anglicky portfolio; student; reflectively conceived pre‑service teacher training; preprimary education; professional development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2022 11:05.
Anotace
Příspěvek přináší pohled na portfolio a jeho místo v reflektivně pojatém přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Autorky ve shodě s jinými autory vnímají portfolio jako fenomén, který významným způsobem ovlivňuje profesionalizační rozvoj studentek a představuje tak důležité pedeutologické téma. Výsledky přinášejí pohled na čtyři autentická portfolia jako cestu k proměně profesního myšlení studentek, které portfolio využily při státní závěrečné zkoušce.
Anotace anglicky
The paper provides an overview of the portfolio and its place in the reflective preparatory education of preschool teachers at the Faculty of Education of Masaryk University. The authors, in agreement with other authors, perceive the portfolio as a phenomenon that significantly influences the professional development of students and thus represents an important pedeutologic topic. The results provide insight into four authentic portfolios as a way to transform the professional thinking of the students who used the portfolios in the state final exam.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 01:24