Detailed Information on Publication Record
2021
Distanční výuka očima studentů doktorského studia
HORNIAKOVÁ, Michaela and Tereza KOLUMBERBasic information
Original name
Distanční výuka očima studentů doktorského studia
Name in Czech
Distanční výuka očima studentů doktorského studia
Name (in English)
Distance Teaching through the Eyes of Doctoral Students
Authors
HORNIAKOVÁ, Michaela and Tereza KOLUMBER
Edition
2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech)
doktorští studenti, distanční výuka, Covid-19
Keywords in English
PhD students, distance learning, COVID-19
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/1/2022 15:55, Mgr. Tereza Kolumber
V originále
V současné době se stala distanční výuka neodmyslitelnou součástí vysokoškolského života. Pandemie Covidu – 19 se dotkla jak vyučujících, tak i studentů. Doktorandi spolu se svým vnímáním distanční výuky patří mezi nejvíce opomíjenou skupinu a žádný z českých a minimum zahraničních dosavadních výzkumů řeší problematiku doktorských studentů. Doposud byli studenti zvyklí jen na blízký kontakt se školitelem, se spolužáky, znali své kolegy osobně a s tak rozsáhlou distanční výukou se zatím nesetkali. Vzhledem na tyto skutečnosti vznikla potřeba zabývat se začínajícími doktorandy, kteří se potýkají s distanční formou výuky. Cílem je zjistit, jak vnímají distanční výuku doktorští studenti v době epidemie Covid – 19.
In English
Distance learning has become an integral part of university life. The pandemic situation associated with COVID-19 has affected teachers, as well as their students. The PhD students’ perception of the distance learning is the most neglected area of interest. There is no national or foreign research linked to this area. Until now, students were only used to close contact with their instructors and classmates, they knew their peers personally and had not yet encountered such extensive distance learning. There was a need to analyze attitudes of commencing PhD students and their ability to cope with the distance learning. The main aim of the research is to ascertain PhD students’ perception of the distance learning during times of COVID-19.
Links
MUNI/A/1467/2020, interní kód MU |
|