PECINA, Pavel a Kateřina ŠMEJKALOVÁ. Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik. In Petr Adamec, Michal Šimáně et al. VYBRANÉ KAPITOLY SOUDOBÝCH TÉMAT ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ. 1. vyd. Praha: POWERPRINT. s. 62-73, 11 s. ISBN 978-80-7568-402-8. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik
Název česky Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik
Název anglicky Research into the quality of teaching professional subjects using didactic case studies
Autoři PECINA, Pavel a Kateřina ŠMEJKALOVÁ.
Vydání 1. vyd. Praha, VYBRANÉ KAPITOLY SOUDOBÝCH TÉMAT ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ, od s. 62-73, 11 s. 2021.
Nakladatel POWERPRINT
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7568-402-8
Klíčová slova česky Kvalita výuky, didaktické kazuistiky, metodika 3A.
Klíčová slova anglicky Quality of teaching, didactic case studies, methodology 3A.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2022 18:24.
Anotace
Předložená empirická studie je věnována dosud málo zkoumané oblasti, a to využití didaktických kazuistik v rámci výzkumu kvality výuky odborných předmětů. V první části jsme uvedli teoretická východiska zkoumání kvality výuky a zakotvili téma do stávajícího systému výzkumů kvality výuky v oblasti didaktických kazuistik. Předmětem zájmu druhé části je shrnutí hlavních zjištění didaktické kazuistiky, realizované ve výuce odborného technického předmětů na střední odborné škole ve Vyškově. V první části byla využita analýza domácích a zahraničních informačních pramenů s následnou syntézou a vyvozením kritických závěrů a specifik v oblasti využití didaktických kazuistik ve výuce odborných předmětů. V druhé části byla využita případová studie (didaktická kazuistika) aplikovaná na výuku odborných předmětů na středních školách. Hlavním výsledkem je charakteristika specifik využití didaktických kazuistik ke zkoumání kvality výuky v podmínkách výuky odborných předmětů. Dále potom prezentovaná jedna původní didaktická kazuistika ve výuce odborného technického předmětu.
Anotace anglicky
The presented empirical study is devoted to a hitherto little-researched area, namely the use of didactic case studies in the research of the quality of teaching professional subjects. The aim of the presented empirical study is to evaluate the possibilities of using didactic case studies in the teaching of vocational subjects at secondary schools and to present one didactic case study in the teaching of vocational technical subjects. The main research question is what are the specifics of the use of didactic case studies in the conditions of examining the quality of teaching professional subjects.
Návaznosti
MUNI/A/1356/2020, interní kód MUNázev: Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:55