Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti. In Mezinárodní vědecká konference pro inkluzi osob se speciálními potřebami. 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti |
Název česky | Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti |
Název anglicky | Changing role of special education and quality of life in adulthood |
Autoři | VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. |
Vydání | Mezinárodní vědecká konference pro inkluzi osob se speciálními potřebami, 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | speciální pedagogika; speciální edukační potřeba; speciální vzdělávací potřeba; kvalita života; kvalitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky | special needs eduaction; special educational needs; quality of life; qualitative research |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 3. 2022 14:06. |
Anotace |
---|
Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti Speciální pedagogika je dynamický obor, který reaguje na vývoj ve vědě i ve společnosti a odpovídá na potřeby praxe. V příspěvku budeme nahlížet na tyto změny z perspektivy kvality života člověka s postižením/znevýhodněním a měnící se role speciálního pedagoga v procesu jeho vzdělávání. S oporou ve výzkumu poukážeme na pozici speciálního pedagoga v současném inkluzivně orientovaném školském prostoru, jeho roli při podpoře, posilování a provázení jedince s potřebou speciálněpedagogické podpory. |
Anotace česky |
---|
Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti Speciální pedagogika je dynamický obor, který reaguje na vývoj ve vědě i ve společnosti a odpovídá na potřeby praxe. V příspěvku budeme nahlížet na tyto změny z perspektivy kvality života člověka s postižením/znevýhodněním a měnící se role speciálního pedagoga v procesu jeho vzdělávání. S oporou ve výzkumu poukážeme na pozici speciálního pedagoga v současném inkluzivně orientovaném školském prostoru, jeho roli při podpoře, posilování a provázení jedince s potřebou speciálněpedagogické podpory. |
Anotace anglicky |
---|
Special need education is a dynamic field that responds to developments in science and society and responds to the needs of practice. In the presentation we will look at these changes from the perspective of the quality of life of a person with a disability / disadvantage and the changing role of a special needs teacher in the process of education. With the support of research, we will point out the position of a special needs teacher in the current inclusive school environment, his/her role in supporting, strengthening and guidening an child in need of special educational support. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1429/2020, interní kód MU | Název: Význam speciální pedagogiky a role speciálního pedagoga z pohledu rodičů |
Investor: Masarykova univerzita, Význam speciální pedagogiky a role speciálního pedagoga z pohledu rodičů |
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 01:32