MUSIL, Ondřej. Hudební výchova v digitálním věku – reflexe nejnovějších trendů v hudebním vzdělávání. Hudební výchova. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta − vydavatelství, 2021, roč. 29, č. 2, s. 10-13. ISSN 1210-3683.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hudební výchova v digitálním věku – reflexe nejnovějších trendů v hudebním vzdělávání
Název anglicky Music in digital age – a reflection of the latest trends in music education
Autoři MUSIL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hudební výchova, Praha, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta − vydavatelství, 2021, 1210-3683.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00122357
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky digitalizace; moderní technologie; vzdělávací strategie; digitální gramotnost; hudební výchova.
Klíčová slova anglicky digitization; modern technologies; educational strategies; digital literacy; music education
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 2. 2022 11:11.
Anotace
Předkládaný článek reaguje na současnou situaci, kdy dochází ke změnám v systému školního vzdělávání ve smyslu digitalizace a zavádění modernizačních opatření do školního kurikula. V textu jsou zohledněny jak dlouhodobé tendence v zavádění moderních technologií do výuky, tak i současné trendy a vzdělávací strategie, včetně výstupů nedávno ukončeného celostátního projektu Podpora rozvoje digitální gramotnosti. Hlavním cílem příspěvku je zhodnocení situace umělecky založených předmětů, zejména hudební výchovy.
Anotace anglicky
The presented paper responds to the current situation where there are changes in the system of school education in the sense of digitization and introduction of modern technologies into the school curriculum. The text takes into account both long-term trends in using modern technologies in teaching, as well as current trends and educational strategies, including the outputs of the recently completed national project Support for the Development of Digital Literacy. The main goal of the paper is to evaluate the situation of art-based subjects, especially music education.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MUNázev: Podpora rozvoje digitální gramotnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Podpora rozvoje digitální gramotnosti, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 01:01