LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Vladimír MOŠKVAN, Karl-Heinz GERHOLZ, Jörg NEUBAUER, Hannes REINKE, Anne WAGNER, Nils MARKO, Johannes SEITLE, Karl WILBERS, Bjorn Ivar MIDJO, Kari SMITH, Ingrid STENØIEN, Luis TINOCA a Tiago TEMPERA. Building University Schools in Teacher Education Programmes : Guidelines and Suggestions. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2021, 54 s. ISBN 978-80-210-9901-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9901-2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Building University Schools in Teacher Education Programmes : Guidelines and Suggestions
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Vladimír MOŠKVAN (203 Česká republika, domácí), Karl-Heinz GERHOLZ (276 Německo), Jörg NEUBAUER (276 Německo), Hannes REINKE (276 Německo), Anne WAGNER (276 Německo), Nils MARKO (276 Německo), Johannes SEITLE (276 Německo), Karl WILBERS (276 Německo), Bjorn Ivar MIDJO (276 Německo), Kari SMITH (578 Norsko), Ingrid STENØIEN (578 Norsko), Luis TINOCA (620 Portugalsko) a Tiago TEMPERA (620 Portugalsko).
Vydání 1. vyd. Brno, 54 s. 2021.
Nakladatel MUNI Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00122369
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-9901-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9901-2021
Klíčová slova česky Vzdělávání učitelů; univerzitní školy; mentoring; praktické vzdělávání
Klíčová slova anglicky Teacher education; university schools; mentoring; internship
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 8. 4. 2022 13:45.
Anotace
Pre-gradual teacher education involves students’ practice teaching as carried out in so-called university schools or faculty schools. The objective of this digital handbook is to provide various options of implementation of university school concepts in teacher education programmes. General ideas and specific steps comprising organization of collaboration-supporting practices, internship activities and requirements for school-based teacher educators’ competences are presented within this structure. This digital handbook is one of the outputs of Enhancing European Teacher Education through University Schools, an Erasmus+ EdUSchool project aimed to develop a common European understanding of university schools and their concepts among all stakeholders.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 10:02