u 2021

Building University Schools in Teacher Education Programmes : Guidelines and Suggestions

LAZAROVÁ, Bohumíra; Milan POL; Vladimír MOŠKVAN; Karl-Heinz GERHOLZ; Jörg NEUBAUER et. al.

Základní údaje

Originální název

Building University Schools in Teacher Education Programmes : Guidelines and Suggestions

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí); Milan POL (203 Česká republika, domácí); Vladimír MOŠKVAN (203 Česká republika, domácí); Karl-Heinz GERHOLZ (276 Německo); Jörg NEUBAUER (276 Německo); Hannes REINKE (276 Německo); Anne WAGNER (276 Německo); Nils MARKO (276 Německo); Johannes SEITLE (276 Německo); Karl WILBERS (276 Německo); Bjorn Ivar MIDJO (276 Německo); Kari SMITH (578 Norsko); Ingrid STENØIEN (578 Norsko); Luis TINOCA (620 Portugalsko) a Tiago TEMPERA (620 Portugalsko)

Vydání

1. vyd. Brno, 54 s. 2021

Nakladatel

MUNI Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/21:00122369

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-9901-2

Klíčová slova česky

Vzdělávání učitelů; univerzitní školy; mentoring; praktické vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Teacher education; university schools; mentoring; internship

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 8. 4. 2022 13:45, Mgr. Monika Kellnerová

Anotace

V originále

Pre-gradual teacher education involves students’ practice teaching as carried out in so-called university schools or faculty schools. The objective of this digital handbook is to provide various options of implementation of university school concepts in teacher education programmes. General ideas and specific steps comprising organization of collaboration-supporting practices, internship activities and requirements for school-based teacher educators’ competences are presented within this structure. This digital handbook is one of the outputs of Enhancing European Teacher Education through University Schools, an Erasmus+ EdUSchool project aimed to develop a common European understanding of university schools and their concepts among all stakeholders.