2021
Building University Schools in Teacher Education Programmes : Guidelines and Suggestions
LAZAROVÁ, Bohumíra; Milan POL; Vladimír MOŠKVAN; Karl-Heinz GERHOLZ; Jörg NEUBAUER et. al.Základní údaje
Originální název
Building University Schools in Teacher Education Programmes : Guidelines and Suggestions
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí); Milan POL (203 Česká republika, domácí); Vladimír MOŠKVAN (203 Česká republika, domácí); Karl-Heinz GERHOLZ (276 Německo); Jörg NEUBAUER (276 Německo); Hannes REINKE (276 Německo); Anne WAGNER (276 Německo); Nils MARKO (276 Německo); Johannes SEITLE (276 Německo); Karl WILBERS (276 Německo); Bjorn Ivar MIDJO (276 Německo); Kari SMITH (578 Norsko); Ingrid STENØIEN (578 Norsko); Luis TINOCA (620 Portugalsko) a Tiago TEMPERA (620 Portugalsko)
Vydání
1. vyd. Brno, 54 s. 2021
Nakladatel
MUNI Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Účelové publikace
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/21:00122369
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-9901-2
Klíčová slova česky
Vzdělávání učitelů; univerzitní školy; mentoring; praktické vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Teacher education; university schools; mentoring; internship
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 8. 4. 2022 13:45, Mgr. Monika Kellnerová
Anotace
V originále
Pre-gradual teacher education involves students’ practice teaching as carried out in so-called university schools or faculty schools. The objective of this digital handbook is to provide various options of implementation of university school concepts in teacher education programmes. General ideas and specific steps comprising organization of collaboration-supporting practices, internship activities and requirements for school-based teacher educators’ competences are presented within this structure. This digital handbook is one of the outputs of Enhancing European Teacher Education through University Schools, an Erasmus+ EdUSchool project aimed to develop a common European understanding of university schools and their concepts among all stakeholders.