2021
Hranice inkluzivního vzdělávání v představách pracovníků a pracovnic základních škol
SLEZÁKOVÁ, Katarína a Lenka KISSOVÁZákladní údaje
Originální název
Hranice inkluzivního vzdělávání v představách pracovníků a pracovnic základních škol
Název anglicky
Boundaries of inclusive education as seen by primary school personnel
Autoři
SLEZÁKOVÁ, Katarína a Lenka KISSOVÁ
Vydání
29. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání, postoje, učitelé, symbolické hranice, sociální nerovnosti
Klíčová slova anglicky
inclusive education, attitudes, teachers, symbolic boundaries, social inequalities
Změněno: 20. 9. 2021 09:50, Mgr. Bc. Lenka Kissová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na konstrukci hranic inkluzivního vzdělávání tak, jak jej vnímají pedagogičtí pracovníci a pracovnice českých základních škol. Konstruování hranic se děje v určitém kulturně-společenském kontextu, který poskytuje repertoár reprezentací toho, co je/není inkluzivní vzdělávání, kdo má/nemá být jeho součástí a za jakých podmínek.to, jak lidé v praxi základních škol vnímajú inkluzi a s ní související témata je zásadní. Jejich postoje a představy nejem replikují ve výchově, ale zrcadlí se v konkrétních aktivitách a chování, které může vést k posilování nerovností a k vylučování žáků/žaček ze vzdělávání.
Anglicky
In this paper, we focus on construction of inclusive education boundaries as perceived by educators at Czech primary schools. Boundary construction occurs within socio-cultural contexts that offer a repertoire of representations about what is (not) inclusive education, who is (not) part of it, and under what conditions. How the primary school personnel, pedagogical or non-pedagogical, perceive inclusion and related issues, is essential. They not only apply their attitudes and ideas in education but these are mirrored also in their acts and behaviour that can result in deepening inequalities or exclusion of students from education.
Návaznosti
TL02000064, projekt VaV |
|