Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1793502, author = {Svojanovský, Petr and Obrovská, Jana}, booktitle = {29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno}, keywords = {Differentiated Instruction; mentoring; student diversity; pre-service teacher education; ethnography}, language = {cze}, title = {Mezi individualizací a univerzalizací: mentorování studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě}, year = {2021} }
TY - CONF ID - 1793502 AU - Svojanovský, Petr - Obrovská, Jana PY - 2021 TI - Mezi individualizací a univerzalizací: mentorování studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě KW - Differentiated Instruction KW - mentoring KW - student diversity KW - pre-service teacher education KW - ethnography N2 - Cílem tohoto příspěvku je představit výsledky etnografického výzkumu, v němž jsme zjišťovali, jak provázející učitelé podporují studenty učitelství v zo‐ hledňování žákovské diverzity během jejich praxe na základní škole. V rámci dvou způsobů, které provázející učitelé při vedení studenta uplatňovali – posky‐ tování zpětné vazby a modelování praxe – jsme identifikovali sedm mentorských strategií a tři typy jejich dopadu na přesvědčení a jednání studentů ve vazbě na žákovskou diverzitu. V souhrnu představují zjištění kontradikci: při modelová‐ ní demonstrují provázející učitelé individualizující přístup k výuce, zatímco při poskytování zpětné vazby zdůrazňují univerzalizující přístup k výuce. ER -
SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ. Mezi individualizací a univerzalizací: mentorování studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě. In \textit{29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno}. 2021.
|