OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou. In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou
Název česky Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou
Název anglicky Ethnography of pre‐service teachers’ beliefs and practices with regard to working with student diversity
Autoři OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ.
Vydání 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky žákovská diverzita; vzdělávání učitelů; studenti učitelství; etnografie
Klíčová slova anglicky student diversity; pre-service teacher education; pre-service teachers; ethnography
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 4. 4. 2022 13:40.
Anotace
V tomto příspěvku se zaměřujeme na 1) přesvědčení a praktiky studentů učitelství při práci s žákovskou diverzitou během jejich praxí na základní škole a 2) jak je toto myšlení a jednání formováno realizovaným kurikulem vybraných kurzů na univerzitě. Aplikovali jsme tzv. vícemístnou etnografii, která umožňuje studovat propojení mezi souvisejícími prostředími, v nichž se vyskytuje zkou‐ maný jev. Ukazujeme, že studenti oscilují mezi zohledňováním individuálních vzdělávacích potřeb „výrazných“ žáků a prací s třídou jako celkem, tedy univer‐ zalizací výukového procesu. Přitom nevyužívají strategie a postupy perspektivní z hlediska adresování potřeb každého žáka ve třídě.
Anotace anglicky
We focus on 1) the beliefs and practices of pre‐service teachers with regard to working with student diversity during their practicum at lower‐secondary schools, and 2) the ways their thinking and behaviour is shaped by the realized curriculum of selected courses at university. We build on multi‐sited ethnogra‐ phy which focuses on associations between related environments with regard to the phenomenon under scrutiny. We demonstrate that the pre‐service teach‐ ers oscillate between addressing individual educational needs of “conspicuous” students and working with the whole class. They do not use strategies which are promising in addressing the educational needs of each individual student.
Návaznosti
GA19-06763S, projekt VaVNázev: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
VytisknoutZobrazeno: 16. 8. 2024 19:11