2020
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka
BLAŽKOVÁ, RůženaZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka
Název česky
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka
Název anglicky
Education of Pupils with Learning Disabilities – Mathematics
Autoři
BLAŽKOVÁ, Růžena
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 149 s. 2020
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9930-2
Klíčová slova česky
didaktika matematiky, specifické vzdělávací potřeby, poruchy učení, dyskalkulie, inkluze
Klíčová slova anglicky
didactis of mathematics, specific educational need, learning disorders, dyscalculia, inclusion
Štítky
Změněno: 24. 9. 2021 11:07, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.
Česky
Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.
Anglicky
Education of pupils with learning disabilities has been in the centre of attention of teachers, parents as well as the general public. When solving our project we verified several ways of teaching mathematics at an ordinary primary school, which might help included pupils to handle some of their problems with this subject. Key activities had been prepared in order to introduce new approaches to teaching pupils with learning disorders in heterogeneous classes, with respect to development and strengthening of pupils' competences. Our project gave a positive outcome in changing attitudes of the included pupils to mathematics and improvement of their results. Also, the structured way of teaching mathematics helped most pupils in the class.