B 2020

Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka

BLAŽKOVÁ, Růžena

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka

Název česky

Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka

Název anglicky

Education of Pupils with Learning Disabilities – Mathematics

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 149 s. 2020

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9930-2

Klíčová slova česky

didaktika matematiky, specifické vzdělávací potřeby, poruchy učení, dyskalkulie, inkluze

Klíčová slova anglicky

didactis of mathematics, specific educational need, learning disorders, dyscalculia, inclusion

Štítky

Změněno: 24. 9. 2021 11:07, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.

Česky

Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.