2021
Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course
Autoři
ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research, Magnanimitas, 2021, 1804-7890
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/21:00119853
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000674964900008
Klíčová slova anglicky
design course; Google Analytics; information literacy; learning analytics; online course
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 7. 2024 22:51, RNDr. Michal Černý, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper analyzes the possibilities of using Google Analytics in the study of students' learning behaviour and for the design of online courses. Specifically, it analyzes data from an information literacy course for high school students. The paper use data from an online course for high school students between 1 February 2020 and 16 September 2020. There are a total of 785 unique visitors whose behavior on the web was the basis for our analysis. We also use information from 7 semi-structured interviews with teachers and from 2 focus groups with students (14 students) to interpret the data.
Návaznosti
TL02000040, projekt VaV |
|