J 2021

Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research, Magnanimitas, 2021, 1804-7890

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/21:00119853

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000674964900008

Klíčová slova anglicky

design course; Google Analytics; information literacy; learning analytics; online course

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 7. 2024 22:51, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper analyzes the possibilities of using Google Analytics in the study of students' learning behaviour and for the design of online courses. Specifically, it analyzes data from an information literacy course for high school students. The paper use data from an online course for high school students between 1 February 2020 and 16 September 2020. There are a total of 785 unique visitors whose behavior on the web was the basis for our analysis. We also use information from 7 semi-structured interviews with teachers and from 2 focus groups with students (14 students) to interpret the data.

Návaznosti

TL02000040, projekt VaV
Název: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (Akronym: TIGUP)
Investor: Technologická agentura ČR, Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí