KALMÁROVÁ, Kristýna, Michal ČERNÝ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Monika MARTONOVÁ. Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání. Proinflow. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 13, č. 1, s. 37-63. ISSN 1804-2406. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání
Autoři KALMÁROVÁ, Kristýna (203 Česká republika, domácí), Michal ČERNÝ (203 Česká republika, garant, domácí), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Monika MARTONOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Proinflow, Brno, Masarykova univerzita, 2021, 1804-2406.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00122475
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3
Klíčová slova česky digitalizované kulturní dědictví; středoškolské vzdělávání; digitální vzdělávací zdroj; online vzdělávání; případová studie
Klíčová slova anglicky digitized cultural heritage; secondary education; digital educational resource; online education; case study
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 13. 4. 2022 13:38.
Anotace
Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MUNázev: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Humanitní vědy dokořán, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 19:45