Detailed Information on Publication Record
2021
Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - Aktuální stav a perspektivy
PECINA, Pavel and Peter MARINIČBasic information
Original name
Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - Aktuální stav a perspektivy
Name (in English)
Didactics in Vocational Education in the Czech Republic - Current Situation and Perspectives
Authors
PECINA, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Peter MARINIČ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2021, 1804-526X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/21:00122489
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
didaktika odborných předmětů; oborové didaktiky v odborném vzdělávání; identita didaktiky odborných předmětů a praktického vyučování
Keywords in English
vocational subjects didactics; subject didactics in vocational education; identity of didactics of vocational subjects and practical training
Tags
Reviewed
Změněno: 17/5/2022 10:09, Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.
V originále
Předložená přehledová studie je zaměřena na aktuální stav a vývoj didaktik v odborném vzdělávání v České republice. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů a didaktiky praktického vyučování na středních školách v podmínkách České republiky s přesahem na Slovensko a naznačit další možný vývoj této širší oborové didaktiky. V první části jsme vymezili diskurz řešené problematiky. Druhá část je věnována analýze stavu rozpracovanosti jednotlivých skupin oborových didaktik v odborném vzdělávání. Třetí část je zaměřena na možné perspektivy vývoje dotčených oborových didaktik.
In English
This review study focuses on the current state and development of didactics in vocational education in the Czech Republic. The study aims to evaluate the current state of didactics of vocational subjects and didactics of practical training at secondary schools in the Czech Republic with an overlap with Slovakia. Furthermore, to indicate further possible development of this broader discipline didactics. In the first part, we defined the discourse of the problem. The second part is devoted to the analysis of the progress of individual groups of subject didactics in vocational education. The third part is focused on possible perspectives of the development of relevant didactics.
Links
MUNI/A/1356/2020, interní kód MU |
|