HALÁMEK, Petr a Martin ŠAUER. Tržní selhání na regionálním trhu parkování. Online. In Viktorie Klímová, Vladimír Žítek. XXIV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, s. 346-351. ISBN 978-80-210-9896-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-43.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tržní selhání na regionálním trhu parkování
Název česky Tržní selhání na regionálním trhu parkování
Název anglicky Market failure in the regional parking market
Autoři HALÁMEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin ŠAUER (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, XXIV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, od s. 346-351, 6 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/21:00125001
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-9896-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021-43
Klíčová slova česky selhání trhu; doprava v klidu (parkování); místní trh
Klíčová slova anglicky market failure; parking facilities; local market
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 14. 3. 2023 10:27.
Anotace
Cílem příspěvku je ověření existence tržního selhání na trhu parkování ve městě Brně s ohledem na možnost poskytnutí veřejné podpory na výstavbu nebo provoz parkovacích domů. Příspěvek se zabývá pouze jedním ze znaků tržního selhání, kterým je prokázání nedokonalé konkurence. Existence nedokonalé konkurence je podmíněna dominantním postavením na trhu (tržní podíl min. 40 %). Trh je vymezen na základě docházkové vzdálenosti jako klíčového faktoru pro použití parkovacího místa a na základě kategorizace jednotlivých typů parkovacích míst (zejména s ohledem na parkování v uličním prostoru a parkování na parkovištích a v parkovacích domech a parkování typu P+R). Provedená analýza existenci nedokonalé konkurence na trhu parkování v centrální části města Brna nepotvrdila.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to verify the existence of a market failure in the parking market in the city of Brno with regard to the possibility of providing public support for the construction or operation of parking garages. The paper deals with only one of the signs of market failure, which is the demonstration of imperfect competition. The existence of imperfect competition is conditioned by the dominant position on the market (market share of at least 40%). The market is defined on the basis of walking distance as a key factor for the use of a parking space and on the basis of the categorization of individual types of parking spaces (especially with regard to street parking and parking in car parks and parking garages and P + R parking). The performed analysis did not confirm the existence of imperfect competition on the parking market in the central part of the city of Brno.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:45