D 2021

HRAVÁ HUDEBNÍ VÝCHOVA ANEB NECHME DĚTI TVOŘIT

TAYLOR, Daniela

Základní údaje

Originální název

HRAVÁ HUDEBNÍ VÝCHOVA ANEB NECHME DĚTI TVOŘIT

Název česky

HRAVÁ HUDEBNÍ VÝCHOVA ANEB NECHME DĚTI TVOŘIT

Název anglicky

PLAYFUL MUSIC EDUCATION OR LET CHILDREN CREATE

Autoři

Vydání

1. vydání. Bratislava, Expresivita vo výchove IV. od s. 133-147, 15 s. 2021

Nakladatel

Univerzita Komenského v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-223-5265-9

Klíčová slova česky

hudební výchova; expresivita v hudební výchově; emocionalita; hudebně-tvořivé činnosti; didaktické materiály

Klíčová slova anglicky

Music education; expressiveness in Music education; emotionality; musical-creative activities; didactic material

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2022 18:16, Mgr. Daniela Taylor, Ph.D.

Anotace

V originále

Role a postavení hudební výchovy se pomalu, ale jistě mění nejen v čase, ale hlavně v jejím obsahu. K obohacení hudební výchovy mohou přispět například nové hudební žánry a styly, netradiční hudební nástroje, setkáváme se s inovativními učebními metodami, jsou nabízeny nové učební materiály a didaktické pomůcky. Navazují na změny v kurikulárních dokumentech, na ně musí náležitě progresivně reagovat i vzdělávací instituce. Potenciál hudební výchovy, která v sobě skrývá spoustu pozitivních „nej“, je přesto opomíjen jak širokou veřejností, tak i některými pedagogy či odborníky jiných oborů. Je třeba obhajovat přínos hudební výchovy, a to pro rozvoj dítěte, jeho emocí, ale i poznávání okolního světa. Může také obohatit jeho schopnosti se expresivně verbálně či nonverbálně umělecky vyjadřovat.

Anglicky

Music education's role and position are slowly but surely changing not only with time but mainly in its content. For example, new musical genres and styles, non-traditional musical instruments, innovative teaching methods, new teaching materials and didactic aids can enrich Music education. They follow up on changes in curricular documents, to which educational institutions must also respond appropriately progressively. Nevertheless, the potential of Music education, which contains a lot of “the best" aspects, is neglected by the general public and some educators or experts of other disciplines. It is necessary to defend the contribution of Music education, which is to the development of the child, helping to develop their emotions, and getting to know the outside world. It can also enrich a child's ability to express themselves artistically verbally or nonverbally.