k 2021

Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ

ŠIMKOVÁ, Gabriela

Základní údaje

Originální název

Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ

Název česky

Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ

Název anglicky

Self-regulation Learning in Online Environment : OSLQ Questionnaire

Vydání

XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-367-9

Klíčová slova česky

autoregulace učení; vzdělávání online; OSLQ dotazník

Klíčová slova anglicky

self‑regulated learning; online learning; OSLQ questionnaire

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2021 10:33, Mgr. Gabriela Šimková

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je představit proces adaptace dotazníku OSLQ (Online Self‑ ‑Regulated Learning Questionnaire) do českého prostředí. Dotazník je určen k měření autoregulačních dovedností v online prostředí a využit bude k ověřo‑ vání těchto dovedností u pregraduálních studentů učitelství Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Příspěvek představí postup při zkoumání základních psychometrických vlastností dotazníku a výsledky zjištěné jeho pilotáží. Prostor bude věnován také diskuzi o podobě takového vzdělávacího online prostředí, které autoregulaci u studentů podporuje.

Anglicky

The aim of this paper is to present the process of adaptation of the OSLQ (Online Self‑Regulated Learning Questionnaire) to the Czech environment. The questionnaire is designed to measure self- regulated competences in the online environment and will be used to verify these competences at undergraduate students of teaching at the Faculty of Education, Masaryk University. The paper presents the procedure for researching the basic psychometric properties of the questionnaire and the results found by its piloting. The deep space will also be devoted to a discussion about the form of such an educational online environ‑ ment that supports self‑regulated learning.