FOLETTI, Ivan a Marie OKÁČOVÁ. De diversis unum? Re-semantizing the Classical Past in Late Antique Literature and the Visual Arts. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název De diversis unum? Re-semantizing the Classical Past in Late Antique Literature and the Visual Arts
Autoři FOLETTI, Ivan a Marie OKÁČOVÁ.
Vydání 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky kumulativní estetika; synkretismus; otevřené dílo; spoliace; fragmentarizace; poetika detailu
Klíčová slova anglicky cumulative aesthetics; syncretism; open artefact; spoliation; fragmentation; poetics of the detail
Štítky cumulative aesthetics, Fragmentation, open artefact, poetics of the detail, spoliation, syncretism
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D., učo 19371. Změněno: 12. 3. 2022 07:39.
Anotace
The paper examined those phenomena of late antique aesthetics which seem to run parallel in different cultural spheres, namely literature, architecture, and the visual arts, thus speaking for – especially in the Latin West – a coherent cultural transformation triggered off by the onset of Christianity. The focus was especially on various manifestations of “cumulative aesthetics”, which are particularly symptomatic of the period and its new way of looking at things, such as cultural spoliation, poetics of the detail, and fragmentation patterns, as well as on the changing role of the recipients of art and the general movement towards an "open artifact".
Anotace česky
Příspěvek se věnoval několika fenoménům pozdně antické estetiky, které se prolínají různými kulturními oblastmi, konkrétně literaturou, architekturou a vizuální kulturou, což - minimálně v západní části římského impéria - svědčí o relativně koherentní kulturní transformaci, vyvolané nástupem křesťanství. V centru pozornosti byly projevy tzv. kumulativní estetiky, zvláště příznačné pro pozdní antiku a její nový pohled na svět, tedy kulturní spoliace, fragmentarizace a poetika detailu. Právě tyto jevy vyvolaly změny v požadavcích na recipienty kulturních děl, stejně jako samotný posun směrem k "otevřenému dílu".
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 20:13